Bez kategorii

Czy Polki są przedsiębiorcze? Wpływ kobiet na biznes w Polsce. Inspirujące historie

Prowadzenie własnej firmy to jedna z dróg zawodowych, które mogą doprowadzić nie tylko do imponujących zarobków, ale i do ogromnej satysfakcji oraz zbudowania silnej, znanej marki. To szereg nieustannych wyzwań, ale także wiele możliwości. Wśród sporej liczby osób wciąż panuje mylne przekonanie dotyczące tego, że u sterów prężnie rozwijających się działalności gospodarczych znajdują się głównie mężczyźni. Nic bardziej mylnego, bowiem przedsiębiorczość w spódnicy ma się dziś bardzo dobrze, a Polki w biznesie radzą sobie znakomicie. Oto kilka inspirujących historii!

Przedsiębiorcze Polki, które mogą stanowić wzór do naśladowania

Trudno nie znać Joanny Przetakiewicz. To ona stoi na czele jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek modowych o krajowym kapitale i międzynarodowej sławie. Przetakiewicz zarówno poprzez osobisty styl, jak i przez asortyment swojej firmy komunikuje ponadczasową klasę i elegancję. Na szczyt dążyła konsekwentnie, już od czasu studiów, gdyż na trzecim roku założyła działalność gospodarczą, która szybko przekształciła się w jedną z pierwszych sieci klinik stomatologicznych w Polsce. Kilkanaście lat później zmieniła obszar zainteresowań i skoncentrowała się na pracy kreatywnej. Dostrzeżona przez Karla Lagerfelda powołała do życia markę modową, która do tej pory jest obecna na rynku. Warto podkreślić, że był to impuls i ważny sygnał dla branży nieco zdominowanej przez męskich projektantów. Joanna Przetakiewicz wkrótce poszła o krok dalej i założyła kolejną firmę – tym razem zajmującą się sprzedażą wyposażenia domowego udowadniając, że przedsiębiorcze Polki są w stanie poradzić sobie z rozmaitymi projektami. 

Równie ciekawą postacią jest Irena Eris. Dziś jej imię i nazwisko są utożsamiane z należącą do niej firmą kosmetyczną. Na renomę pracowała konsekwentnie i pomimo niełatwych początków, które sięgają czasów PRL-u, wytyczała drogę, którą podążają dziś przedsiębiorcze kobiety. Eris stawiła czoła niesprzyjającej sytuacji politycznej i rozwinęła swoją markę, która zajmuje się dziś nie tylko produkcją i sprzedażą kosmetyków, ale także prowadzeniem prac badawczych. Udowadnia, że dla prawdziwie zdeterminowanych ludzi nie ma rzeczy niemożliwych.

Kariera i rozpoznawalność na arenie międzynarodowej

Jeśli chodzi  o wyzwania przedsiębiorczych Polek, Helena Rubinstein udowadnia, że pomysły na biznes niekiedy same mogą Cię znaleźć. Nie wierzysz? W takim razie musisz wiedzieć, że głównym powodem, dla którego założyła ona swoją firmę kosmetyczną, były komplementy otrzymywane od Australijek zachwyconych jej cerą. Rubinstein postanowiła ułatwić im osiągnięcie podobnego efektu i zaczęła w tym celu sprzedawać oraz tworzyć kremy podobne do tych, których sama używała. Potrzebowała zaledwie kilku lat, aby stać się jedną z najbardziej majętnych przedstawicielek płci pięknej na świecie. Stanowi też symbol dla pań, które pragną prowadzić działalność poza granicami ojczyzny. Jej historia stanowi bowiem świadectwo tego, że jest to możliwe. Przedsiębiorczość kobiet jest naprawdę imponująca. Czerp z niej odwagę potrzebną do działania i ruszaj na podbój świata!

0 %